Add this...

Bookmark and Share

Dirikanlah solat, bila masuk waktunya...

Saturday, December 13, 2008

Sambutan Hari Raya Qurban...

Sambutan raya qurban di kampungku memang meriah. Kerna raya tahun nie, ayah dan mak aku ambil bahagian dalam acara penyembelihan qurban. Satu bahagian berharga RM 300.00. Dan ada 3 ekor lembu keseluruhannya. Disebaliknya kemeriahan hujan pun ade turun sekejap pada pertengahan majlis qurban. Ayah aku adalah antara tukang penyembelihan qurban raya kali nie.
Di bawah adalah koleksi gambar majlis qurban itu. Sebenarnya nak upload video qurban tapi youtube buat pasal dah 2-3 kali upload ade je error manjang.



Proses penyembelihan akan dijalankan


Satu sudah di qurbankan, 2 lagi masih menunggu...


Aku bersama lembu yg terkorban diqurbankan.



Proses perlapahan daging lembu sedang dijalankan.


Ini adalah anak saudara aku.


Proses pembahagian lembu yg di qurbankan mengikut peserta qurban dijalankan. Lelaki yg memakai kopiah hijau itu adalah tukang timbang, yg bertanggungjawab membahagi mengikut bahagian masing2.

Ok, itu saja. Kalo masalah video utk diuploadkan selesai nanti aku updatekannya.

No comments: