Add this...

Bookmark and Share

Dirikanlah solat, bila masuk waktunya...

Saturday, November 29, 2008

Friendships vs Relationships... Part 1

Kadang2 aku rase hidup nie mcm kat citer dlm tv. Lebih tepat lagi adelah citer cam How I Meet Your Mother. Pernah di tayangkan di ntv7. Jika di Astro, ade ditayangkan kat chanel Star World. Citer itu bermula dgn Ted Mosby (lebih kurang cam aku in real life) menceritakan secara backstory kepada anak2nya bagaimana dia boleh berjumpa dgn kawan2nya lain seterusnya berjumpa dgn maknya.

Dan begitulah juga aku akan menceritakan kisah percintaanku ini secara backstory. Seingat aku citer ini bermula...

Tahun: 1994.
Tempat: SMMT (Tingkatan 3).

Pada waktu itu memang jadi satu fenomena kat Malaysia, byk citer Jepun yg dialihkan ke Bahasa Melayu di tayangkan kat tv kerajaan mahupun tv swasta. Dlm byk citer jepun tue aku ade terkenangkan satu awek jepun cun wooii. Dan apabila citer itu ditygkan tue terus aku terperasan ade kwn dlm kelas aku tue mukanya saling tak tumpah mcm awek jepun yg aku minat tue. Tanpa disedari aku ade menaruh hatie kat si dia. Namanya adelah si A. Mula2nya aku dgn si A semakin lama semakin rapat. Dan ade kala tue sempat bergurau senda dgn dia. Maklumlah kwn sekelas. Semakin lama menjadi semakin syg. Bila dah jadi kemaruk camtue. Mula la hantar kad raye kat dia, bukan sbrg kad tapi kad kekasih tue w/pun blum lagi jadi kekasih. Hehehe...

Mula2nya tak tau aku yg hantar. Tapi dia syak jugak. Terus balas surat, ajak berjumpa di sekolah. Mula2 x nak berjumpa. Entah camne terjumpa jugak, kat hostel. Maklumlah aku mase tue tinggal kat hostel jugak sampai Tingkatan 5. Mula2 rase bengkak juga telinga nie mendengarnya. Lepas tue mula nak mengelak bertemu antara satu same laing. Di pendekkan citer, aku cuba utus beberapa surat buat penjelasan kali terakhir. Akhirnya, aku kata minta maaflah jika ade wat salah dan silap kata selama nie. Lagi pun si dia tak sudi, aku pun lagi la tak sudi, buat ape lagi nak kacau org dah tak sudi.

Prinsip hidup aku apabila nak cari pompuan wat awek adalah mula2 kwn dulu tgk dulu serasi ke tak lepas tue, bagi hint ke klu ke, lepaih tue baru declare ke, ckp direct to the point ke, etc. Kalo dia kate tok sir, tak mboh ke, tak nak ke, pasal dah boyfriends lain atau aku terjumpa dia (@ tau) dah ade pakwe lain ke. Terus cancel. Satu lagi kalo lambat sangat response bak tunggu kucing bertanduk. Aku terus cari yg laing. Bukan apa, bunga bukan sekuntum, kumbang pun bukan seekor pun!

Aku percaya kat luar sane ade pompuan yg lagi lebih baik utk aku buat awek seterusnya jadik isteri.

To be continue...

End of Part 1




No comments: